De som etablissemanget fruktar mest

Det finns bloggare och det finns bloggare. En mycket bra blogg är danska Snaphanen som rapporterar om förfallet i Europa i allmänhet och Sverige i synnerhet. Ta gärna en titta på den:

www.snaphanen.dk

Den 6:e juni "firade" Sverige nationaldag. Numera är ju huvudhändelsen på nationaldagen att välkomna "de nya svenskarna", dvs de som har fått sitt medlemskap beviljat under det senaste året.

Ska man skratta eller gråta. Det lutar nog åt det senaste när man läser vad Julia Ceasar skrev i sin söndagskrönika den 6:e juni. Bland det bästa och mest faktaspäckade jag har läst.

http://snaphanen.dk/2010/06/06/s%c3%b8ndagskronik-ett-paradis-for-krigsforbrytare/


Det är skribenter som Julia som makteliten är mest rädda för. Intelligenta, pålästa, faktakunniga, grundliga i sin research och vassa i sin retorik.
Dessa går inte att avfärda lika lätt som snurriga tanter i Ring P1

Läs och begrunda. Och kom inte och säg sedan att Sverige inte är fantastiskt

Kommentarer

Crille sa…
På min blogg har jag gjort sammanfattningar på Julia Caesars alla inlägg på Snaphanen, samt länkar till dem på ett översiktligt sätt. Sprid gärna länken vidare. Julia Caesar behöver läsas i dagens korrumperade Sverige. Fler måste få upp ögonen för hyckleriet! Länken är: www.korta.nu/jc (eller aktualia.wordpress.com/julia-caesar).

För övrig lägger jag till din blogg i blogglistan på min blogg, då den är oerhört vass och läsvärd! Rapportera gärna från USA!

Populära inlägg i den här bloggen

A-barn, B-barn och C-barn

Språket som klassmarkör

IS, OS, Co2 och JÖK