Sextrender på 2000-talet


De senaste veckorna har bloggaren haft nöjet att ägna mig åt diskussioner om sex a là 2000-tal. Kinky har blivit inne och konventionellt sex ute. Om jag har uppfattat det rätt förstås. Det kanske bara rör sig om "exklusiva" klubbvarelser som ser sig själva som Guds ställföreträdare med budskap till den oupplysta massan.

Det var länge sedan jag såg en porrulle. Det var på 90-talet och var precis lika skrattretande som alltid. Hur man kan se den här skiten och bli upphetsad har alltid övergått mitt förstånd. Men men, det är kanske jag som är felprogrammerad.

BDSM genomgick en snabb metamorfos förra året då 50 shades of Grey fyllde biosalongerna, främst av nyfikna tonåringar. Från att ha ägt rum i garderoberna flyttade det nu snabbt upp i dubbelsängarna. Själv somnade jag halvvägs in i filmen när vi hade fått reda på att tjejen var oskuld och hur hon helt plötsligt bara bad om att bli piskad. Har ingen aning om hur vanligt detta är, inbillar mig bara att en tjej vill gå igenom "baby steps" före kinky.

Sedan har jag blivit allt mer medveten om att termen "kinky sex" inte längre är gångbar. Kinky är dagens sex helt enkelt. Allting som har att göra med sex för min egen generation, kallas nu i regel för "vaniljsex". D v s, en glass med bara vanilj som smak är menlös och tråkig. Ju mer pecannötter, rom-russin och pistage desto roligare blir glassen. Håller helt med; pecannötter och kola är fantastiskt gott.

"Vaniljsex" är alltså en nedsättande term för de gamla hederliga ställningarna. Dagens sextrender är inspirerade av porr på ett helt annat sätt än för kanske 25-30 år sedan. Internet har fått marknaden att explodera och vill man ha virus i datorn kan man besöka hundratals porrsidor utan besvär.

Bloggaren blir bekymrad när jag tänker på alla unga, intet ont anande tjejer, som får agera försöksobjekt för killarnas nya influenser. Smärta och intimitet är egentligen oförenliga, men idag anses det som en välkommen krydda i avsomnade relationer och för de experimentsugna. Men att introduceras för detta i sina första sexupplevelser kan skapa allmän ångest i åratal.

Tydligen är analsex så vanligt att det nästan tillhör det förhatliga vaniljsexet. Vill man ha roligare ska man prova lite våld och utbyte av diverse kropp-slaggprodukter. "Strypsex" och kvävning har tagit livet av mer än en utövare. Det måste vara den ultimata upplevelsen...

Det spelar inte så stor roll vem man kryper ner i lakanen med. Och har man tråkigt i en relation som har överskridit tre månader, skaffar man sig en KK där man kan utveckla de förbjudna sidorna hos sig själv. Räcker det inte med bara en KK, så kan man leva i ett "öppet förhållande" med polyamorösa förhållanden. Och varför inte införliva detta i en månggifteslag på samma gång?

Det underligaste med allt detta är att det måste maskeras i diverse oigenkännlig swenglish eller förkortningar. Varför inte säga det rakt ut vad man menar? Men jag antar att det är det är ett sätt att förklara sig införstådd i det hela och att okunniga inte behöver besvära sig.

Förkortningen ONS är ett exempel på hur ett gammalt begrepp nu ska maskeras för att inte varje 50-åring ska fatta något. ONS är inget annat än ett solkigt One Night Stand och det känner ju alla till. När jag själv förekom i tidsandan behövdes inga förkortningar. Ett One night stand var ett One night stand, varken mer eller mindre. Och vi kände till både "golden showers" och "fistfucking" utan att för den sakens skull praktisera det. Vi brukade skoja om SM vars utövare måste ha ett stoppord.: "Brödrost". Och när den undergivna bad om mer stryk svarade sadisten: "Nej!"

När så 24-åriga killar och tjejer ska delge P3-lyssnarna sina erotiska erfarenheter i Ligga med P3, så är det inte utan att man smilar lite grann. Ajdå. En 24-åring är alltid en 24-åring oavsett vad man kallar det för.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Språket som klassmarkör

A-barn, B-barn och C-barn

IS, OS, Co2 och JÖK