"Fred på jorden"

2012 är här. Eftersom jorden inte gick under förra året ska den tydligen göra det i år. Jorå, 12/12/2012 smäller det. Detta enligt Mayaindiarna tror jag det var.
Bloggaren såg filmen 2012, en orgie i animerade jordbävningar, vulkanutbrott och klotblixtar. På något sätt undrar jag stilla om människor vill ha lite mer drama i livet. Bara det inte är hemmavid förstås. Men en rejäl jordbävning på Haiti eller tsunami i Australien är på så betryggat avstånd att vi kan gotta oss lite grann. Nåja, snarare känna hur vi har verkliga känslor och empati vilket gör oss till "fina och goda" människor".


Fina och goda är också de som säger sig vilja ha Fred På Jorden varje nyår. Ok, men gör något då! Att ett antal tusen människor säger sig vilja ha fred på jorden innebär inte att vi faktiskt får det. Ner till Etiopien och Eritrea och betrakta det hela med egna ögon. Åk till Israel/Gazaremsan för att övertala Hamas att sluta bomba Israel och vice versa.
Att sitt still i båten har aldrig förändrat någonting. Tvärtom, det är då det aldrig blir fred på jorden.

Lyssnar just till P1 där man just nu diskuterar satanistiska feminister. "Satan är en befriande kraft", säger man.
Inom kyrkokretsar brukar man tala om att "Satan ger dig frihet - för att sedan binda dig". Mmmm... feministerna borde även studera detta.

Bloggaren har läst Alice Teodorescu och hennes blogg. Hon är en smart, välformulerad och liberalkonservativ anti-kraft till det politiskt korrekta. Hon är speciellt en nagel i ögat hos kvinnor i allmänhet och feminister i synnerhet. 


Hon skriver:


"Jag såg mig om i rummet medan jag pratade och kände hur extremt utsatt man är om man är av avvikande åsikt, också bland borgerligt sinnade, så kallade feminister....""...Vad jag aldrig kommer vänja mig vid är kvinnor som inte kan hantera sin egen bristande argumentationsförmåga. Därför gör de sitt yttersta för att avväpna med hjälp av kommentarer som "Men lilla vän" och "Jag vill bara fråga en sak, har du barn eller? Nej, just det"".
Att vara feminist är "fint", det ger respekt. Men med en avvikande åsikt kan man aldrig räkna med någon form av respekt. Då blir man nermejad med dubbelpipigt gevär.

Och ja, kvinnor är värst. Tyvärr måste jag medge detta vilket inte känns bekvämt.

Alice T är fruktansvärt övertygande, har humor och kan slå vilken PK:it som helst på käften. Det fria valet är det som hon värnar mer än något annat. Är man en liberal värd namnet borde detta vara självklart. Men Alice T fick sparken från Barometern för sin obekväma politiskt inkorrekta liberalism.

Så bloggarens önskelista för 2012 är:

1. 68-generationens pension och död.
2: De begåvade människornas triumf.
3. Fredrik Reinfeldts avgång.
4. Husmanskostens återkomst.
5. Skattesänkningar för alla (utom till Lars Ohly, Gudrun Schyman, Åsa Linderborg, Jan Guillio, Göran    Greider, och en massa till, som får skatten fördubblad)
6. SJ får sparken.
7. Skärpt abortlagstiftning.
8.  Nerläggning av DO.
9. Förbud mot prostitution.
10. Feghetens avskaffande
11. ABBA:s återförening

och

12. Fred på jorden

För bloggaren personligen så önskar jag närmast nytt jobb. En resa till Israel i sommar. Green Card till USA. Att bli snuskigt rik på kattuppfödning. Ny partner med mycket pengar och snygg bil. Vänner värda namnet. Att komma i gamla kläder plus ny garderob. ADHD på återgång.

Plus

Fred på jorden.

Kommentarer

Anonym sa…
Så lika vi människor är, och så olika!
Själv sitter jag med en vacker svindyr katthane med excellent internationell stamtavla och är motståndare till allt vad kattindustri heter. Min katt är för mig en vän och en substitut för utflugna barn, och man behandlar inte vänner som avelsmaterial.
Annars är vi mer lika än olika i våra tankar.
Önskar dig en bättre 2012, med nytt jobb, skuldsanering och tryggare vänskap!

Populära inlägg i den här bloggen

A-barn, B-barn och C-barn

Språket som klassmarkör

IS, OS, Co2 och JÖK